tisdag 3 april 2012

En Ljusblå Påsk

Så här blev det ljusblå påskkortet med smyckesask som slumpades bort i min "gilla/dela tävling" på Facebook. En riktig utmanig då jag sällan använder de färgerna

En liten Kycklingparad från Pion Design pryder framsidan.

På insidan av kortet har jag använt samma designpapper som utvändigt och på asken.

Asken fick en enkel blå ros.

Passar bra ihop, tycker jag.
Även insidan på asken fick lite kärlek

Till detta sett har jag använt designarket "Turquoise music" från inkido, inhandlat hos Hildas Rum, på en bas av akvarellpapper från Westers Artistmaterial. Till kanterna har jag använt stämpeldynan Versa Color bamboo och på akvarellpappret Versa Color aqua. Klipparksbilden är inköpt hos PY Hobby och där ifrån kommer även rosor, metalldekorationer och pärlor. Bandet är inköpt på Lerdalaboden.

2 kommentarer:

  1. Jag blev jättenöjd, superfint kort och ask!
    De/du har fått många beundrande kommentarer av familj och vänner här hemma :)

    Hälsningar "vinnaren" Nanna

    SvaraRadera
  2. Tack Nanna!

    Det var roligt att få en utmaning och det är alltid roligare när det är uppskattat.

    Många kramar Hjärtanes Elena

    SvaraRadera