söndag 15 april 2012

Förvaringsmapp till Dies

Första försöket med metal art
Framsidan i rött, blått, grönt och svart

Bokstävena fick bli röda för att ge lite mer kontrast

Fjärilarna är från Dekorationer av papperslera som jag visat tidigare inlägg

Jag använde öljetter i hålen så att det håller att öppnas många gånger

Insidan är magnetpapper i formatet A5

Även baksidan fick lite dekorationer.

Som stomme har jag återanvänt en kartong. Jag klistrade magnetpapper på ena sidan och dekorationer på andra sidan. Sedan klädde jag utsidan och kanten på insidan (runt magnetpappret) med aluminiumtejp köpt på Biltema.
Efter att ha "gnuggat fram" dekorationerna under tapen målade jag hela med svart akrylfärg. Jag lät akrylfärgen vila i ca 2 min för att sedan torka bort den och fylla på med de andra färgerna. Även dessa fick vila i ca 2 min innan jag torkade bort överflödet. För att fästa ihop det hela använde jag spets som är köpt på Torget i Jönköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar