måndag 30 juli 2012

Födelsedagspresenter

Mitt i semestern fyllde en av mina underbara väninnor år och som present till henne altrade jag en ask Toffifee. När vi av en  tillfällighet någon vecka senare konstaterade att hon inte har någon nålask eller nåldyna, utan förvarar sina nålar i en plastpåse, bestämde jag mig för att göra en ask med nåldyna åt henne, som en lite försenad födelsedagspresent.

Här kommer resultaten!

Toffifeeasken!
Rosor och fjärilar kändes somrigt

En liten glimt av innehållet

En liten uppmuntran istället för ett grattis

Med lite liquid pearls på rosknopparna gick det nästan att efterlikna daggdroppar

En lite blingig fjäril som jag shoppade på GeKås under semestern

Bladen är färgade med distresser

Till asken har jag använt material från Panduro Hobby, PY Hobby och GeKås

Nåldyneburk!
Som grund har jag, tro det eller ej, använt en pepparkaksburk i plåt

Blommorna är återvunna ljusmanschetter som fått ny färg med hjälp av distresser

Till kanten har jag använt en virkad spets från "mormors låda"

Till själva dynan har ett lakan fått sätta livet till och fått nytt liv med stämplar och distresser

Här även en liten glint av insidan

Till denna nåldyeburk har jag valt att endast återvinna. Burken fick jag av en granne, blommorna är köpta på secondhand, spetsen är arvegods, vadden till dynan är ett gammalt täcke och tyget ett trasigt gammalt lakan.

Ikväll ska jag prova att göra dekorationer av kapsyler. resultatet kommer jag att presentera under veckan.

KRAM

1 kommentar:

  1. Å jisses, så fiffigt att använda en gammal burk! Kul med återvinning, det mår både miljön och plånboken bra av! ;)

    Jättefina alster du gör, och kapsylerna blev ju bara sååå snygga!!

    Kram Kicki

    SvaraRadera