lördag 15 september 2012

Kort med snörning

För en vecka sedan fyllde min lillasyster år och jag och mina pojkar var och gratulerade henne på födelsedagen och hälsade på deras nya kusin som föddes 27/8. Babykortet visade jag i ett tidigare inlägg och här vill jag visa gratulationskortet min syster fick.
 
Det är första gången jag gör ett kort med svart bas

Jag ville att förgerna skulle gå i brunt och grönt, men det blev så dystert att jag la till lite rosa med

Ett försök att få till en korsettliknande snörning

Hörnet kommer från PY Hobby...

...där jag också köpt fjärilen

Ringarna fäste jag genom att sköra små skåror och sedan limma på baksidan

Fjärilarna är en bård som jag modifierat lite

Även insidan fick en fjäril
 
Materialet kommer denna gång från PY Hobby, Panduro Hobby och utstansat och begagnat från privatpersoner.
 
Nu längtar jag till Karlstad och Svensk scrapbookings mässa.
Hoppas vi ses där!
 
KRAM
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar