torsdag 3 maj 2012

Kort i kartong

Tänkte att jag skulle bjuda på lite mer från helgens scrapevent i Linköping. Denna gång var utmaningen att göra ett kort i kartong. Temat var fritt och eftersom jag fått en beställning på ett namnsdagskort tyckte jag att det passade till utmaningen. Önskemålen för namnsdagskortet var Lila, Bil, och texten: Grattis på namnsdagen världens underbaraste vän.

Kortet hamnade på delad anraplats!

Själva kartongen

Jag tyckte att ett körsbär passade in

Halva texten fick plats på framsidan

Vita rosor som jag färgat med distressink i färgerna milled lavender och dusty concord 

kortet halvt utdraget ur kartongen

kartongen med det uppfällda kortet jämte

bilen är embossad i reprints embosspulver guld

resterande av texten och en charm

Materialet till detta kort är inhandlat från scrapbutiken.
Tack för era kommentarer och hoppas att ni får en härlig dag...

2 kommentarer:

  1. Fint kort o härliga färger!
    Är det ett Pop up kort, ser så ut på bilen på insidan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja ett slags Pop Up Card skulle jag nog vilja kalla det... själva kortet drar man ut ur kartongen som en liten "låda". Titta in hos scrapbutiken så finns ett till att se...

      http://scrapbutikens-blogg.blogspot.se/2012/05/kort-i-kartong.html

      Radera