tisdag 29 maj 2012

Morsdagkort

Jag gjorde ett kort till min underbara mor på morsdag som jag också skickade in till papperssvalans skissutmaning.

Jag valde att hålla det enkelt och nästan monokromt, med bara lite rosa toner som bryter det bruna
Kanterna är chalkade med distressdynan vintage photo

 De bruna blommorna är färgade med Twinkling H20's cinnamon brown och till kanten på bården her jag använt en punch från Fiskars. 

I hörnen och på bannern sitter pärlor i nyansen coffee.

Bannern är i en ljusbrun cardstock som chalkats med distressdyna och sedan fått lite liquid pearls för att ge lyster.

Min nya kärlek inom scrapbooking: Liquid Pearls!

Till insidan använde jag brun cardstock som jag stämplat med en lite mörkare brun distressdyna och fjärilar kändes rätt för säsongen.

Materialet är inköpt hos Westers Artistmaterial, PY Hobby och Hildas Rum.

KRAMAR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar