fredag 8 juni 2012

Studentkort

Det närmar sig studenten och jag har gjort ett kort på beställning. Mina underbara kunder ger mig så gott som fria händer och jag valde däför att göra ännu ett kort efter Milo Liljas skiss för juni månads skissutmaning, då jag blev väldigt förtjust i den.

Detta kort fick gå i grått och brunt


En körsbärsblomma i vitt och rosa pärlor fick ge kortet lite lyster

banern är klippt av en ljus brun cardstock som jag chalkat med mörkare brun och svart

De söta flickorna kommer från Reprints papper "Student Ängel"

På det grå cardstocket har jag stämplat med en vit dyna från Versa Color

Till insidan använde jag baksidan av "Student Ängel"

Missa inte att kika in på till Till Salu, där finns lite stämplar som letar nya hem.

KRAM

2 kommentarer:

  1. Wow, JÄTTEFINT! En helt underbar tolkning av skissen! :) Var kommer blompärlorna ifrån, hur söta som helst?!

    Kram Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Blompärlorna är pärlhattar från PY Hobby som jag klistrat halvpärlor i :)

      Fortsatt trevlig sommar

      Radera