tisdag 30 oktober 2012

Juleljus

Tyvärr har tiden vid dator och pysselbord varit väldigt knapp de sista veckorna, men jag var på den första Haboscrapen någonsin den 20de oktober och där blev det lite pysslat. Nu håller jag tummarna för att det blir en återkommande träff. Mycket trevligt!
 
En av utmaningarna på träffen gick ut på att skapa något juligt... här är min tolkning
 
Jag hittade helt undebara julstämplar som jag bara var tvungen att köpa

Till andra sidan valde jag en text

Tryckte även dit lite charms i form av snöflingor i ljuset

Jag gav tomten en lite mild färgning

Även texten fick lite färg i bakgrunden

Basen på ljuset klädde jag in med cardstock som jag dekorerade med en spillbit av ett designpapper med noter och en metalldekoration...

...här fick även plats lite pärlhattar med små halvpärlor i

Snäflingorna tryckte jag dit med små brads
 
Denna gång kommer materialet från PY Hobby, Panduro Hobby och Scrapfabriken
 
Nu längtar jag till advent så att det kan bli jul på riktigt, så det blir troligt vis pyssel i julens anda som kommer att presenteras här i bloggen de närmsta veckorna.
 
KRAM
 

1 kommentar:

  1. Hej hej väldigt fint ljus du har gjort =) Tänkte bara kolla hur man gör för att stämpla på ljus? Mvh Mirira

    SvaraRadera